Osobní stránky cestovatele Pavla Gigericha

Úvodní strana  >>>  Jak zhubnout

 

Jak zhubnout

Najděte si důvod ke zhubnutí
Jezte pomalu
Každé sousto zapijte douškem vody
Nepijte kalorie
Jezte zeleninu
Pohněte zadkem
Nejezte večer
Vytrvejte nebo nezačínejte
Jak rychle zhubnete?
Šílená kniha

 

Vyloučení odpovědnosti autora

Informace na této stránce slouží výhradně k informativním účelům. Buďte si vědomi skutečnosti, že každý jsme jiný a co u někoho na hubnutí zabere, u jiného fungovat nemusí. Pokud budete chtít využít mé osobní zkušenosti se shazováním nadbytečných kilogramů, provádějte to pouze na základě vašeho vlastního uvážení, případně i po konzultaci s vaším lékařem.

K ničemu vás nepřemlouvám ani nenutím a zříkám se veškeré zodpovědnosti za jakékoliv nepříznivé účinky, které by z použití zde uvedených informací mohly vzniknout.

Pokud s výše uvedeným nesouhlasíte, dále nečtěte!

 

Najděte si důvod ke zhubnutí

Lidé hledají způsob, jak zhubnout bez cvičení a podobně. Proč uvádím důvod ke zhubnutí na prvním místě? Protože pokud skvělý důvod k hubnutí nebudete mít a nebude to dostatečně silný důvod, pak postupně nebo možná i najednou s procesem hubnutí nebo udržováním získané štíhlé linie skončíte. Najděte si svůj důvod a nevzdávejte se ho, ať už je to cokoli. Třeba sbalit nového chlapa (nebo ženskou). Vytrvejte!

„Kde je důvod, najde se způsob.“

Jak to začalo u mě a co byl můj důvod pro zhubnutí?

Jenom půl roku před svým rozhodnutím zhubnout jsem povyhazoval ze šatníku nostalgicky skladované oblečení, do něhož jsem se už nevešel. Nebyl to tedy pivní pupek, přes který jsem si už skoro neviděl na špičky bot. Jen pro pořádek uvádím, že pivo téměř nepiju a pupek mi narostl hlavně z přemíry jídla a nedostatku pohybu.

Původně jsem nehledal jak zhubnout, ale hledal cestu, jak snížit váhu vybavení, které vláčívám na zádech při svých cestách po horách. Nějakou dobu jsem se již unaven cestováním oddával sedavé práci a to se projevilo na mojí postavě i hmotnosti. Chtěl jsem se alespoň částečně (nebo raději co nejvíc) vrátit k cestování. Při mém věku 50+ se ale po naložení těžkého batohu na záda začaly hlasitě ozývat kolenní klouby.

První nápad na řešení tedy bylo snížení váhy obsahu batohu. Ovšem zde za ušetřený gram draze zaplatíte. Zajedno penězi, protože čím lehčí vybavení si pořídíte, tím více za něj zaplatíte. Už tak jsem sebou po letech zkušeností nenosil žádné zbytečnosti a přesto můj expediční batoh váží kolem 12 kg. Pro zajímavost, ušetřit na současném batohu, spacáku a stanu maximálně možných 3.776 gramů váhy by mě stálo přes 32.000 Kč, tedy každý gram úspory by měl cenu 8,67 Kč. Jako nechtěný bonus bych ale získal veškeré vybavení se sníženou odolností proti hrubému zacházení a tedy kratší životností. Takže tudy cesta nevedla. Kdesi v hlubinách podvědomí se začalo rýsovat, že jestli nechci doživotně skysnout na zadku, budu muset shodit přebytečné kilogramy ze sebe, ne z batohu.

Inspirace přišla v horách severní Itálie, pod vrcholem hory Dürrenstein. Při vaření polévky jsem omylem uvařil namísto 400 ml vody celých 750 ml vody a nasypal do vody nudle s příchutěmi. Až pak mi došel můj omyl. Tedy že nevařím českou polévku Vitanu, ale vietnamskou polévku Vifonku. Nu což, vylévat to nebudu, zkusím to přelstít, řekl jsem si. Namísto 3 minut jsem nechal nudle bobtnat několikanásobně déle v ešusu zastrčeném do spacáku, aby polévka příliš rychle nevychladla. Když jsem svoji večeři vytáhl ze spacáku a sundal z ešusu víko, nestačil jsem se divit. Vlasové nudličky stihly vypít téměř veškerou vodu a podobaly se tlustým bílým moučným červům. Ale nebojte, takto vás od jídla nechci odrazovat :-)

Polévky jsem tehdy nedojedl, protože do mě nevešla. Zbytek jsem věnoval jako sponzorský dar místnímu mraveništi. Vděčnost mravenců byla nevalná, jak už to tak se všemi dotacemi chodí. Ale to je vedlejší. Nejdůležitější v té chvíli pro mě bylo uvědomění si faktu, že polévku o suché hmotnosti pouhých 60 gramů jsem poté, co řádně nabobtnala vodou, nedokázal sníst celou najednou, přestože jsem měl původně docela hlad. A nešlo opravdu ani o podobu nabobtnalých nudlí s červy. Šlo o objem.

Obvyklý objem jídla, ale co nejnižší obsah kalorické složky potravin v tomto objemu je klíčem ke snadnému zhubnutí!

Toto je základ způsobu hubnutí, který pro vás mám a který jsem sám na sobě úspěšně a bez hladovění vyzkoušel. Zdarma vám poradím, jak lehce a snadno zhubnout o 3 kg za týden nebo shodit 10 kg za měsíc. Touto metodou, která nejenom nic nestojí, ale ještě ušetříte, snadno zhubnete na břiše i všude jinde, kde se vám ve zvýšené míře ukládají tuky. Můžete stejně snadno shodit pivní pupek, boky i zadek. Přestože jsem už vyššího středního věku, věřím, že mé vlastní hubnutí po padesátce bude fungovat i u mladších nebo naopak starších ročníků. Nejsem lékař ani dietolog a vše, co tady píšu, se zakládá pouze na selském rozumu a na zkušenosti s vlastním rychlým hubnutím. Jsem od přírody líný tvor (s mírně psychomotorickými příznaky) a moje metoda hunutí tomu odpovídá. Shazovat kila pouze způsobem stravování a pití beze změny v zastoupení obvyklých složek navyklého jídelníčku a bez cvičení je opravdu pohoda. Bod, týkající se zeleniny, jsem vložil pro pořádek, protože zeleninu sám běžně jím, avšak znám lidi, kteří zelené jídlo moc nemusí. Stejně tak body týkající se pití kalorií a pohybu mohou být pro někoho zbytečné.

Takže jak na to?

 

Jezte pomalu

Každé sousto pořádně rozžvýkejte a užijte si jídla. Důkladně rozžvýkané jídlo pak rychleji v žaludku nasákne vodou, což je předmětem naší snahy. Uvědomte si, že v podstatě toho sníte méně, než kdybyste vše rychle zhltali. Pokud rádi jíte, jezte pomalu. Pokud ne, pak jezte také pomalu.

Vzpomeňte si při jídle na přísloví: „Práce kvapná, málo platná.“

Při svém hubnutí jsem nijak nezměnil jídelníček a jedl, co mi chutná. To je na této hubnoucí dietě, pokud bychom jí tak chtěli říkat, to nejpřitažlivější. Můžete jíst (téměř) to samé, co jste dosud rádi jedli.

Důležité není v tomto případě co, ale jak!

 

Každé sousto zapijte douškem vody

Poté, co spolknete sousto jídla, zapijte jej douškem čisté vody. Jídlo v žaludku bude při pomalém jezení a průběžném zapíjení vodou stíhat nabobtnávat do většího objemu. Sníte tak podstatně menší množství potravin a tělo díky tomu dostane menší přísun kalorií. Přesto v okamžiku, kdy zaženete hlad, žaludek naplníte stejným objemem jako dřív. Hladovění není vůbec dobrou cestou ke zhubnutí, ovšem přejídání se už vůbec ne. Proto, jakmile jste sytí, přestaňte jíst. Jinak si můžete roztáhnout žaludek a docílit opačného efektu, tedy ztloustnutí.

Takže trochu jídla, trochu vody. Děda Rudolf, který byl chudý jak tříska a dožil se téměř 92 let, říkával: „Od všeho trochu.“ Proto asi také zásadně nepil mléko a nejedl ryby :-)

Pokusně jsem dva dny po sobě pořádal máslové sušenky, abych porovnal množství snězené různými způsoby. Máslové sušenky se k testování obzvlášť hodí, protože zbožňuji máslové sušenky. První den jsem do sebe bez průběžného zapíjení dokázal na posezení naládovat celé 200 gramové balení sušenek. Víc jsem jich neměl, takže na 200 gramech pokus skončil, přestože by ještě nějaká dovnitř vešla. Při dalším sušenkovém pokusu jsem každé ukousnuté sousto zapil vodou. Dokázal jsem nyní sníst pouhých 50 gramů sušenek a byl jsem plný k prasknutí.

Vidíte ten rozdíl? Je čtyřnásobný!

 

Nepijte kalorie

Použít k zapíjení jídla něco jiného než neslazenou vodu nedoporučuji. Kalorie, které do sebe nedostanete v podobě jídla, byste do sebe totiž nalili ve formě rozpuštěného cukru. Vím, že mě za to lidé z Kofoly nebudou milovat, ale je to tak. Pivo nebo ovocné šťávy budou fungovat podobně. Pro mě osobně tohle nebylo moc velké omezení, protože kromě vody do sebe naliju denně většinou maximálně dva čtvrtlitry rozpustného neslazeného kafe s mlékem. Občas nápoje zpestřím vínem.

Mléko i víno jsou kalorické, já vím. Ale no a co? Nejsem přece jeptiška, abych byl na sebe zase až tak přísný!

Pozor! Nezahánějte hlad pitím!
Žaludek si představte jako kožený pytel, který když budete po okraj nalévat pouze vodou, tak se roztáhne a zvětší. Pro zhubnutí je vhodnější žaludek zmenšovat. Navíc voda z žaludku rychle zmizí a hlad se vrátí.

Prababička Karolína říkávala: „Pij do polopita, jez do polosyta.“ Proto byla vychrtlá jak prst a proto se dožila 89 let. Dlouhověkost a štíhlá linie mají něco společného.

 

Jezte zeleninu

Spousta různých diet doporučuje jíst syrovou listovou zeleninu, tedy košťáloviny typu salát a zelí. Kromě účinků na hubnutí mají prý i protirakovinné účinky. Pokud mohu přidat své doporučení, zkuste také syrový květák. Střední část připomíná chutí kedlubny a listy chutnají o něco jemněji.

Zeleninu jezte především kvůli vitamínům a pak také kvůli nízkému kalorickému obsahu. Vitamíny jsou i v ovoci, ale ovoce je sladké a cukry k vašemu hubnutí opravdu nepřispívají. Přestože to vím, jím s mírou i ovoce a přesto hubnu. Ani vy nemusíte být dokonalí. Pomalé hubnutí a pestrá strava jsou rozhodně zdravější. A chutnější.

Teta Vlasta často opakovala: „Všeho s Mírou!“ Strýc byl Mirek.

 

Pohněte zadkem

„Kdo chce hýbat světem, musí pohnout nejdříve sám sebou.“ Říkával prý Sókratés.

Hýbejte se, a to především po kalorických úletech. Pohybem zvýšíte rychlost průchodu jídla tělem a tělo tak nestihne využít všechny v jídle obsažené kalorie. Čím dřív kalorické bomby spláchnete do záchodu, tím lépe.

Navíc pro vás mám velmi špatnou zprávu. Bez pohybu sice jako já snadno zhubnete klidně 10 kg za jediný měsíc, ale postupně vám začne být „velká“ vaše kůže, kterou jste předtím poctivě roztahovali dobrým jídlem a pitím. Aby na vás nevisely měkké kožené váčky, je potřeba cvičit a kůži takto zpevňovat. Pokud jste ale své přibírání opravdu hodně přehnali, nevím, zda cvičení bude stačit. Doporučuji v takovém případě návštěvu lékaře a poradu s ním, co si počít dál.

Pohybem odbouráte stres, který jste možná doteď odbourávali přejídáním a konzumací přemíry cukrů.

 

Nejezte večer

Jezte ráno, mírněte se přes den a nejezte večer. Toto pravidlo můžete uvést do praxe buď hned nebo pak až v okamžiku, kdy se vám bude zdát, že se vaše hubnutí zpomalilo. Časem si snad zvyknete zbytečně po nocích nesvítit v ledničce. Po ubyvších 12 kg váhy mi hubnutí s pomocí čisté vody začalo stagnovat. Opět jej nastartovala vzpomínka na staré české přísloví.

„Snídani sněz sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři dej nepříteli.“

 

Vytrvejte nebo nezačínejte

Pojistěte se, že nepřestanete. Vyfoťte se ze všech stran v plavkách (nebo bez plavek dle libosti), vyfoťte si, kolik ukazuje váha, na které stojíte, změřte svůj obvod v pase, případně v dalších místech, která chcete zeštíhlet. Všem řekněte, že chcete zhubnout. Každý měsíc se znovu vyfoťte a na fotku napište datum, svoji novou váhu a obvod pasu. Nakreslete si graf hubnutí a každý den nebo týden do něj zaznamenejte svoji váhu a výsledky spojujte čarou. Stanete se na tom závislí. Graf vás bude fascinovat a nutit k dalšímu pokračování. Važte se ráno před snídaní ve chvíli, když jste úplně nejlehčí. Pokud máte dost odvahy, vystavte svoje fotky na Facebook. Vsaďte se s někým, že zhubnete. Hubněte spolu s partnerem nebo kamarády či kamarádkami a podpořte se navzájem.

Pokud nemáte dostatek vůle vytrvat a pak vydržet se svojí krásnou štíhlou postavou, raději s hubnutím jakýmkoliv způsobem ani nezačínejte. Pojem jo-jo efekt jste už určitě slyšeli. Pokud tělo zhubne díky nižšímu přísunu kalorií, postupně si zvykne a dokáže menší přísun potravy efektivněji zpracovat a využít. Pokud pak znovu začnete žrát jako protržení, startovní váhu snadno a rychle naberete zpět. A to i s úroky.

Jak říkával náš velitel na vojně, pplk. Světlík: „Když se chce, všechno jde!“ Tohoto hesla se snažím držet celý život a vy se ho držte alespoň při svém hubnutí.

 

Jak rychle zhubnete?

Není nijak těžké shodit 3 kg za týden ani zhubnout 10 kg za měsíc.

Můj cíl bylo zhubnout o 12 kg ze svých startovních 81 kg, tedy celou váhu svého sbaleného batohu. Svůj cíl jsem splnil za necelé dva měsíce. Teď mají mé klouby pocit, jako bych na tůry chodil jen tak nalehko. Škoda jen, že stejný pocit nemají i ramena a záda :-)

Už během prvního týdne (velmi ledabylého) dodržování hubnoucího pitného režimu při jídle jsem shodil 3 kg. Celkem se mi podařilo zhubnout 10 kg za měsíc a o 12 cm jsem za tu dobu zeštíhlel v pase. Je rozdíl, jestli začínáte shazovat z 81 kg nebo ze 150 kg. Při vyšší startovní váze budou vaše kilogramové pokroky určitě významnější.

Rozdíl je samozřejmě také to, kolik procent vaší tělesné hmotnosti tvoří v okamžiku zahájení hubnutí nahromaděné tuky. Kde jich je víc, tam se ze začátku rychleji hubne.

Začátky hubnutí jsou vůbec velmi snadné. Zajedno máte plno elánu z nového předsevzetí zhubnout. První, k čemu v začátcích zákonitě dojde, bude zmenšení obsahu vašich střev. Pro počáteční zhubnutí tedy nemusíte shodit ani gram svého těžce nahromaděného tuku a přesto budete velmi rychle lehčí a také útlejší v pase.

I další stadium hubnutí bude u většiny lidí o shazování tuku na břiše a samozřejmě spolu s tím vám bude ubývat také vnitřního sádla, které působí jako rizikový faktor některých onemocnění. Bez vnitřního sádla budete mnohem zdravější a máte šanci se dožít vyššího věku. U někoho tuk ubývá rovnoměrně po celém těle, někdo shodí nejdříve tam, kde má tuku nejvíce a jinému naopak jeho nejproblematičtější partie vydrší špekaté nejdéle. Každý jsme jiný.

Třetí fáze už se nemusí nutně projevovat rychlým snižováním hmotnosti. Pokud budete dostatečně cvičit, zesílí vám svaly a svaly jsou při stejném objemu těžší než sádlo. Vaše tělo navykne na nižší přísun kalorií a hubnutí bude pomalejší. Třetí fáze bude během na dlouhou trať. Vydržte!

Ve své třetí fázi v hubnutí pokračuji stále bez cvičení, pouze dodržováním pravidla „nikdy se nepřejídat“,ale rychlost hubnutí se snížila na úbytek váhy „pouhý“ 1 kg za měsíc. Pokud to tak bude pokračovat, tak ve svých 121 letech nebudu už vážit vůbec nic :-)

„Genialita velké dílo začíná, ale jen vytrvalost ho dokončí.“ Joseph Joubert

 

Šílená kniha

Pokud u vás moje metoda nezabrala (o čemž silně pochybuji), zdá se vám pomalá anebo máte dost odvahy na šílené experimenty, kupte si knihu Čtyřhodinové tělo od Timothy Ferrisse. Pokud Ferrisovy metody zkombinujete s mojí „Gigerichovou vodní dietou“, to by v tom byl čert, abyste nezhubli. Kniha uvádí příklady cviků, kterými můžete svoji postavu cíleně formovat a získat tak třeba úžasný zadek a la Ferriss. Doporučuje další způsoby stravování vedoucí ke zhubnutí.

Ke snižování váhy prý vede i zvýšená konzumace česneku. To neposoudím, mám celkem nízký tlak a po česneku mi není dobře. Jsem na nějaké přísné diety dost líný a kila, která ze mě ubývají i rychlost shazování nadváhy i bez cvičení a diet mi celkem vyhovuje.

Shodit 3,5 kg za týden je velmi snadné pomocí omezení bílých sacharidů, které vážou v těle vodu. Já jako správný český chuťový nacionalista miluju český chleba, rohlíky a tvarohové buchty. Pokud vy vydržíte živořit bez rohlíků a všech dalších bílých sacharidů, měli byste v kombinaci s mojím způsobem přijímání potravin shodit na váze neuvěřitelných 6,5 kg už za první týden. Až to někdo vyzkoušíte, napište mi své zkušenosti, rád je zde zveřejním.

Dočtete se, jak pohodlně cvičit. Pár minut denně vydá za hodiny v posilovně. Úžasné pro lenochy!

 

Kolik stojí zhubnutí?

Nic. Pouze trochu disciplíny při jídle, jinak nic. Dokonce ještě ušetříte za jídlo, které nesníte. Až tak může být hubnutí levné. Nehledal jsem totiž způsob, jak posílit peněžní tok pro farmaceutické firmy, ale postup, jak sobě i vám pomoci opravdu zhubnout.

Co můžete udělat, pokud vám moje metoda hubnutí pomůže a budete se chtít čestně revanšovat, protože uznáváte, že na světě je vždy něco za něco? Vyberte si možnosti od toho nejmenšího a nejbezbolestnějšího, co můžete na oplátku udělat:

1) Doporučte svým známým tyto webové stránky.
2) Doporučte snoubencům stránky svatební oznámení a též snubní prsteny.
3) Sdílejte a doporučte tyto stránky nebo svatební stránky pod bodem 2) na vaší sociální síti.
4) Vytvořte odkaz na tyto stránky nebo stránky pod bodem 2) na vašem oblíbeném fóru, blogu nebo vašich webových stránkách.

 

Každé sousto zapijte douškem vody, nepřejídejte se a nepijte kalorie

 

 

Sdílejte odkaz na stránku na své sociální síti

http://www.gigerich.cz/jak-zhubnout.html

 

 

Pavel Gigerich © 2017       Kontakt       Doporučuji:  BirdArea.com   Svatební oznámení   Snubní prsteny       TOPlist